Toplam kalite yönetimi ilkeleri

Toplam kalite yönetimi temel elemanları nelerdir?

TKY'nin kuruluşunu oluşturan dört ana eleman vardır: İnsan, Sürekli Gelişim, Süreç ve Müşteri.

Toplam kalite yönetimi özellikleri nedir?

Toplam kalite yönetimi, kısa vadeli planlanmış bir organizasyonel süreci ifade etmez. Uzun vadelidir ve geleceğe dair bazı hedefleri içerir. Bu anlayış, kaliteyi ucuza üreterek müşteri tatminini sağlamak, sürekli iyileştirme felsefesi ile hareket eden bir yönetim şeklidir.

Toplam kalite yönetiminin aşamaları nelerdir?

Toplam Kalite Yönetimini benimseme aşamaları şöyle sıralanabilir: 1- TKY nin temellerinin öğrenilmesi, 2- Misyon ve Vizyonun geliştirilmesi, 3- Hedeflerin ve amaçların belirlenmesi, 4- Kalite kültürünün oluşturulması, 5- Müşteri istek ve ihtiyaçlarının belirlenmesi, 6- Kritik süreçlerin belirlenmesi.

Toplam Kalite Yönetimi çerçevesinde kalite kavramının temel özellikleri nelerdir?

TKY'nin Özellik ve İlkeleri Nelerdir?

  • Yönetim taahhüdü ve planlama.
  • Çalışanların yetkilendirilmesi ve eğitim süreci.
  • Sürekli gelişim.
  • Ölçme ve değerlendirme.
  • Müşteri odaklı olma.
  • Sonuç odaklı iş süreci.
  • Organizasyon yapısına uyumlu sistematik yaklaşım.
  • Sağlıklı ve açık iletişim.

Kalite bileşenleri nelerdir?

Kalite liderlerinden Juran'a göre kalite, tasarım ve uygunluk kalitesi olarak iki bileşene ayrılır. Kalite liderlerinden Juran'a göre kalite, tasarım ve uygunluk kalitesi olarak iki bileşene ayrılır.

Kalite özellikleri nelerdir?

Kalitenin Boyutları

  • Performans.
  • Özellikler.
  • Güvenilirlik.
  • Uygunluk.
  • Dayanıklılık.
  • Hizmet Görme Yeteneği.
  • Estetik.
  • Algılanan Kalite.

Toplam kalite yönetiminin önemi nedir?

Toplam Kalite Yönetimi (TKY) 21. … TKY ile işletmeler hem kalite üstünlüğü, hem de maliyet üstünlüğü elde edebilmektedir. Özellikle çalışanların katılımı ile gerçekleştirilen yeni öneriler ve yeni tekniklerle rekabet gücünün arttırılmasında önemli kazanımlar sağlayabilmektedirler.