Is kazası bildirimi sgk

SGK iş kazası bildirimi kim yapar?

İş Kazası Bildirimi Kim Tarafından Yapılır? İş kazası bildirimi, 5510 sayılı kanunun 4/1-a maddesi kapsamında bulunan ve hizmet akdi kapsamında bir veya birden fazla işverene bağlı olarak çalışanlar bakımından işveren tarafından yapılmalıdır.

SGK’ya iş kazası bildirimi nasıl yapılır?

İş kazası bildirimleri; > “İş Kazası ve Meslek Hastalığı Bildirgesi” ile doğrudan ya da posta yoluyla sosyal güvenlik il müdürlüğü /sosyal güvenlik merkezine gönderilerek yapılabilir.

İş kazası geçirilen gün için işveren sigorta primi ödeyecek mi?

Bu gerekçe ile SGK uygulamalarında, işçinin iş kazası geçirdiği gün sigortalı bildirilmesi gerektiği kabul edilmekte ve buna göre işlem yapılmaktadır. Diğer bir ifadeyle; iş kazası geçiren işçi hastanede tedavi görse veya rapor alsa dahi sigortalı gösterilip, o günün sigorta primi işverence kuruma ödenecektir.

İşveren iş kazası bildirimi kaç gün?

Hizmet akdine tabi çalışan sigortalıların ve 696 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname kapsamında çalışanların iş kazası hallerinin bildirimi işverenleri tarafından yapılmalıdır. İşverenlerin iş kazasını; kolluk kuvvetlerine derhal ve SGK' ya 3 iş günü içerisinde bildirmesi zorunludur.

Iş güvenliği kaza tutanağını kim tutar?

İş kazası tutanağı, 5510 sayılı kanunun iş kazası olarak saydığı durumların gerçekleşmesi halinde işveren tarafından tutulması gereken bir tutanaktır. Yine 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu'nda da işverenin bütün kazalarının ve meslek hastalıklarının kaydının tutulması gerektiği söylenmektedir.

İş kazası bildirimi hangi kurumlara bildirilir?

iş kazası ve meslek hastalığı bildirgesi ile doğrudan ya da taahhütlü posta ile (SGK) Kuruma bildirilmesi zorunludur. Bu fıkranın (a) bendinde belirtilen süre, iş kazasının işverenin kontrolü dışındaki yerlerde meydana gelmesi halinde, iş kazasının öğrenildiği tarihten itibaren başlar" şeklinde belirtilmektedir.

İşveren iş kazası bildirimi nasıl yapılır?

İş kazaları, Sosyal Güvenlik Kurumu'na elektronik ortamda veya doğrudan müracaat ederek yazılı şekilde bildirim yapılabilir. Elektronik ortamda yapılan bildirimleri e-devlet sayfasından yapabilirsiniz. Elektronik ortamda yapılan bildirimlerde başka bildirim yapılmasına gerek yoktur.