Belge yönetim sistemi

Belge yönetim sistemleri nelerdir?

Belge Yönetim Sistemleri, kurumsal iletişim sonucu üretilen, kanıt değeri taşıyan, özgün ve forma sahip dokümanların kayıt altına alınması, erişimi, kullanımı ve ayıklanması amacına yönelik birlikte çalışan unsurların bütünü olan sistemlerdir.

Belge yönetimi unsurları nelerdir?

Belge Yönetimi Dört Aşamada Ele Alınmaktadır. Bunlar; (1) üretim-dolaşım (2) dosyalama-erişim-kullanım (3) depolama-koruma (4) değerlendirme-düzenlemedir.

Elektronik Belge Yönetim Sistemi nedir?

Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS),teşkilatımızda yazışmalarla ilgili bütün süreçlerin bilgisayar ortamında yapılmasına olanak sağlayan, PolNet Bilgi Sistemi üzerinde çalışan bir bilgisayar yazılımıdır.

EBYS nedir faydaları nelerdir?

EBYS ile, gerek kurum içi birimlerimiz arası yazışmalarımızı ve gerekse diğer kamu kurum ve kuruluşları ile olan yazışmalarımızın bilgisayar ortamında yapılmasını sağlayarak; Yazışmaların standartlaşmasını sağlar. Yazışmaların sevk, paraf ve onay sürelerini kısaltır.

Belge ve çeşitleri nelerdir?

BELGE ÇEŞİTLERİ

  • Analiz Raporu – (Certificate of Analysis) …
  • A.T.A Karnesi – (A.T.A Carnet) …
  • A.TR. …
  • Bitki Sağlık Sertifikası – (Phytosanitary Certificate) …
  • Çeki Listesi – (Weight List) …
  • Koli/Ambalaj Listesi – (Packing List) …
  • EUR.1 Dolaşım Belgesi – (Movement Certificate) …
  • Ticari Fatura – (Commercial Invoice)

Elektronik Belge Yönetim Sistemi programını fonksiyonları nelerdir?

* Güvenli ve mekandan bağımsız erişim imkanı sağlar. * Evrak akışını hızlı ve doğru sonuçlandırır. * Süreçlerde tıkanan noktaları raporlar. * Saklanan belgeyi, yönetilen bilgiye dönüştürür.

Belge nedir temel özellikleri nelerdir?

Tüm bu tanımlamalar ışığında bir belgenin hukuksal geçerlilik bakımından taşıması gereken özellikler üç ana başlık etrafında toplanabilir: Yazılı Olma, • Hukuki Değer Taşıyan Bir İçeriğe Sahip Olma (Kanıt Oluşturabilme Özelliği), • Düzenleyicisinin Belli Olması (Belgenin Aidiyetinin Saptanabilir Olması).